Податкові стимули для бізнесу на час війни
Днями начальник Головного управління ДПС у Тернопільській області Михайло Яцина під час Інтернет-конференції поспілкувався онлайн про новації податкового законодавства.
Найцікавіші питання та відповіді на них надаємо увазі читачів.
Запитання: Які дії користувача, якщо втрачено особистий ключ?
Михайло Яцина: Якщо користувач втратив (пошкодив) особистий ключ кваліфікованого електронного підпису чи печатки або забув пароль до нього, то він повинен звернутись до відокремленого пункту реєстрації користувачів Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг ІДД ДПС, в якому отримував електронну довірчу послугу, подавши при цьому заяву на зміну статусу кваліфікованого сертифіката та новий комплект реєстраційних документів (для отримання нових кваліфікованих сертифікатів відкритого ключа).
Запитання: Працівник пішов у тероборону. Як оподатковується його заробіток?
Михайло Яцина: Відразу зазначу, що за працівниками, які несуть службу в територіальній обороні України, зберігається місце роботи, посада і середній заробіток, незалежно від форми власності підприємства.
При відправленні працівника на військову службу роботодавець повинен видати наказ про увільнення працівника від роботи на час мобілізації та збереження на цей час посади та середньої зарплати. Також за роботодавцем залишається обов’язок щодо нарахування та сплати податків за такого найманого працівника (ПДФО за ставкою 18 відсотків, військовий збір – 1,5 відсотків) та ЄСВ.
Однак, згідно з Законом України від 15.03.2022 №2120-IX з 1 березня 2022 року «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період воєнного стану» мають право не сплачувати єдиний внесок за мобілізованих працівників підприємці-роботодавці – платники єдиного податку II-III груп, юридичні особи, які належать до III групи. Рішення про сплату чи несплату ЄСВ у такому випадку роботодавець приймає самостійно. Суми ЄСВ, нараховані, але не сплачені таким роботодавцем, сплачуються за рахунок державного бюджету.
Запитання: Чи можливий перехід на єдиний податок за ставкою 2% при наявності податкового боргу? Скажімо, ПДВ за березень не сплачено.
Михайло Яцина: Наявність податкового боргу не є підставою для відмови від реєстрації суб’єкта господарювання платником єдиного податку третьої групи за ставкою 2 відсотки доходу, оскільки відповідно до підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового Кодексу України у випадку відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов’язок, зокрема щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, платники податків звільняються від передбаченої Кодексом відповідальності з обов’язковим виконанням таких обов’язків протягом трьох місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.
Запитання: В який спосіб можна подати заяву про перехід на єдиний податок за ставкою 2% доходу?
Михайло Яцина: Для обрання або переходу на спрощену систему оподаткування за ставкою 2 відс. доходу суб’єкт господарювання подає до контролюючого органу заяву про застосування спрощеної системи оподаткування за вибором у паперовій формі або засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотримання вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».
Суб’єкт господарювання, при не можливості подання заяви до контролюючого органу за місцем податкового обліку, може подати заяву про застосування спрощеної системи оподаткування у паперовій формі до будь-якого найближчого контролюючого органу.
Також суб’єкт господарювання має можливість подати заяву про застосування спрощеної системи оподаткування за ставкою 2% через Електронний кабінет.
Запитання: Який індентифікатор форми для подання Заяви про перехід юридичної особи на оподаткування як резидента Дія Сіті – платника податку на особливих умовах?
Михайло Яцина: Для переходу юридичної особи на оподаткування як резидента Дія Сіті – платника податку на особливих умовах на вебпорталі ДПС розміщено форму Заяви (ідентифікатор форми документа J1309001).
Запитання: Нема можливості подати Декларацію про майновий стан та доходи до 1 травня. Чи є відповідальність?
Михайло Яцина: Для громадян, які не мають можливості своєчасно подати податкову декларацію про майновий стан і доходи граничний термін подання звітності відтерміновується до строку, встановленого Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів щодо особливостей оподаткування та подання звітності у період дії воєнного стану» від 03.03.2022 №2118-IX, а саме: у випадку відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов’язок, зокрема щодо дотримання термінів слати податків та зборів, подання звітності, то платники податків звільняються від передбаченої Податковим кодексом відповідальності з обов’язковим виконанням таких обов’язків протягом трьох місяців після припинення або скасування воєнного стану.
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйтеся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Сектор інформаційної взаємодії
Головного управління ДПС у Тернопільській області